igår

ESLÖV. Flera personer kommer att dö. Det var budskapet i det mejl som skickades till rektorn på Norrevångsskolan i går. Hotet gäller i dag men enligt skolan ska undervisningen pågå som vanligt.

Strax efter lunch , klockan 13.30, damp det obehagliga mejlet ner i rektorns inkorg. Mejlet hade skickats anonymt men budskapet var tydligt – flera elever på skolan ska dö.

" Vi tar händelsen på allvar och agerar efter det ", säger grundskolechef Kerstin Melén-Gyllensten på ett meddelande på kommunens hemsida. Att låta eleverna stanna hemma har däremot inte varit aktuellt.

" Det är en självklarhet att alla som vistas i skolor ska känna sig trygga och därför har vi, i samverkan med polisen, vidtagit säkerhetshöjande åtgärder."

Polisen informerades om hotet på fredagseftermiddagen och en anmälan om olaga hot mot grupp är gjord.

-Vi samarbetar med skolan och kommer att ha en utökad polisbevakning i Eslöv, exakt hur vill jag inte gå in på, säger Håkan Nilsson inre befäl på polisen i Lund.


artikel från skånskan.se

 

Detta e vad som har hänt på vår skola.

Det händer inget och det var en 16 åring som hade skickat det från e skoldator så patetiskt.


Ni ska få se bilder från jägers senare när jag har hämtat min kamera som jag så smidig som jag är glömde hos moa.
Och ni ska även få se bilder på mitt klara rum.

Kommentarer
Postat av: maria

du måste lägga in bilder på ditt rum och från jeggan :D

2010-04-25 @ 10:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0