vart är världen på väg

Jag har för mej att jag nämnde att jag har målat min mosters nya lägenhet. Det va ganska bra det för jag tjänade 500 kr på 7h vilket man kan behöva.

 

Idag har jag varit hos farmor och farfar och spelat kort med dom, jag suger verkligen på kort.

 

Va iväg och handlade drev till andres cross med och sen va vi inne på center syd. Det slog mej att det bara finns fjortisar över allt. Hela högen, eller ja de som är 12-14 år. Vart är världen på väg.

Spretigt hår gummiband och allt vad det innebär.

Och sen så dom som går i förskolan/1:an de har en egen mobiltelefon. Ingen av dom jag känner hade det så tidigt. Min första var nog i 5:an. Eller så springer dom runt och shopar själva. Okej! Allt förändras men ändå dom e bara 6-7 år. Vad kommer nästa generation ha vid den åldern? egen dator, värsta kameran eller varför inte en stor fet TV.

Aja vi får väll se.

 

På torsdag ska vi nog upp och åka skidor i Vallåsen sen e det inte många dagar kvar på jul lovet.

Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0