hår

tänkte skapa en ny kategori där jag ska placera allt som handlar om hår. antar att det kommer bli en hel del efter tre år i en grym frisörklass. här ska allt upp. allt från hårinpackningar till uppsättningar.
nu ska jag gå och ställa mig i duschen och sen i med en hårinpackning som passar min torra hårbotten nu i dessa tider då allt e torrt. får se om den hjälper eller inte.

Vårdande och glans givande hårinpackning
1 äggula
1/2 dl olivolja
1 msk rosmarin

Gör så här:
rör ihop alla ingredienser och applicera i ny schamponerat hår. massera in inpackningen i hårbotten och topparna om de e torra. fördela resten i övriga håret. låt verka i 20-30 min skölj sedan av håret noga i ljummet vatten.
massera in balsam i hela håret för att sluta hårstråna och låt det självtorka.
lycka till!!
.
Betyg:
bra: håret blir mjukt glansigt och hårstrået sluts från topp till tå.
dåligt: blir fettigt i hårbotten luktar en aning skumt när det e blött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0